2009. november 17., kedd

Versek 1. A Fényjelek...kötetemből



Kesergő dorombra és kobzára


vad pusztákon éltem
messze ázsiában
elindultunk onnan
idegen országba
idegen országba
nagy idegen földre
hihetetlen régen
mentünk csak előre
sztyeppécske füvecske
zsendüljön szépecske,
zsönge kis esőben
bizton növögessen
bárányim lovaim
gazdag legelője
viruljon viruljon
atyánk tündérkertje
sokat vándoroltunk
világot bejártunk
hegyeken völgyeken
egyre kórincáltunk
üveghegyen túlon
égigérő csúcson
megismertük Istent
az mi szent atyánkot
igaz teremtőjét
e földi világnok!
sztyeppécske füvecske
szépen nődögélnek
jámbor állatkáim
vígan legelésznek.
jöttek aztán, jöttek
gyakorta es jöttek
idegen népeknek
hordái csak jöttek
szél fút szél fút
hegyszoroson által,
testem általjárja
hideg zúzmarája
jöttek, jöttek
sokáig csak jöttek
elvették az rétem
elvették az hütem
nincsen legelőm sem
jószágimat, immár
hogyan is etessem
minden legelőmet
ellopták szép rendben
Minden Kincsemet!
énuramat, Istent!
sztyeppécske füvecske
szépen nődögéltek
jámbor állatkáim
vígan legelésztek
eljöttem, eljöttem
idegen a földem
nincs menekvésem
meghalunk mi itten
zsenge báránykáim
húsát csak felfalják
lovaim s csikóim
csak prédára dobják.
elfogytak, elfogytak,
hímes legelőink
gyarapodnak egyre
a mi elvesztőink.
régvolt: hazámnak hittem,
nagyot csalatkoztam
csak bánatokat kaptam!
hitet sokat vártam
ti-tá-ti-tá- tititi---
pofont kaptam
nyugodt szívvel
nem nyughattam
eladták már
minden földem
szép hazámat
s temetőmet….
bárányt ölnek
ülik a tort
fejünk fölött
sötét hollók!
sötét hollók
halált hoznak
számlálják már
a napokat….
sztyeppécske füvecske
bárányim lovaim
gazdag legelője
hová lett, hová lett
atyám Tündérkertje?
(2007 ősze)

Nincsenek megjegyzések: