2009. október 20., kedd

Érbogyoszló monográfiája (Érbogyoszló - egy falu az Ér mentén címmel)

Mintegy 2 éves munka után elkészült Érbogyoszló - egy falu az Ér mentén című könyvünk, közel 400 oldalas munka. Öröm érzése fogja el ilyenkor az embert, mert lám megint sikerült valami értéket létrehozni, s ez a lényege a dolognak. Most ismét egy olyan területet térképeztünk fel, ami még mindig kúriózum, s a különös benne az, hogy éppen sikerült megragadni a rohamosan eltűnő múltat. Mindez


(Egykori bogyoszlói ház a 20. sz. '60 évekig) 
                                      

 pedig egy kis csapatnak, de különösen Török Sára egykori egyetemi
kolleganőmnek, tanárkollégámnak    köszönhető. Kolozsváron vele és           férjével Török Árpáddal együtt végeztünk Kolozsváron 1967-ben, őket akkor Érbogyoszlóra nevezték ki állandó tanárnak, engem pedig Mezőpetribe, ahonnan én és családom 1969-ben hazatelepedett Magyarországra. A rendszerváltást követően könyvkiadót működtettem, s egy ma már igen keresett könyvet (Benedek Zoltán ÉRMELLÉK címűt én adtam ki. No ez a könyv került Török Sárikához, s ott látta a nevem. Innen már minden út szabad volt, hogy most már 2010-re könyv is legyen a dologból.
     . Tehát ennek a könyvnek  története van. S mielőtt még eltűnne leírom hát a folytatást is,




)

Nincsenek megjegyzések: